Kampanie Google Ads

Jak wygenerować ruch nowych klientów na Twoją stronę? Mogą tam trafiać z mediów społecznościowych np. Facebook, LinkedIn czy Twitter. Mogą trafiać z poleceń ustnych, gdy na przykład odwiedzają sklepy stacjonarne i zaprosisz ich do odwiedzenia Twoich sklepów internetowych. Jednak najmocniejszym źródłem klientów jest wyszukiwarka Google (pozycjonowanie stron) oraz wyświetlenie reklam w ramach kampanii google ads.

Choć kampanie Google Ads nie są naszą sztandarową usługą, dbamy o to, by były odpowiednio skonfigurowane i prowadzone z najwyższą dokładnością. Nie traktujemy ich wyłącznie jako wsparcie dla pozycjonowania, są osobną usługą, uwzględnioną w ofercie, osobno przygotowywaną z własną strategią. Co ważne jednak, nie realizujemy kampanii Google Ads bez prowadzenia działań pozycjonerskich, traktujemy tę usługę niezależnie pod względem budowania scenariusza działań, ale w pełnym sprzężeniu z SEO, jeśli chodzi o realizację.

Kampanie Google umożliwiają wyświetlanie reklamy w wielu miejscach, które odwiedza potencjalny klient, przez co nie będzie on w stanie zapomnieć o Twoim produkcie lub usłudze. Dzięki Google marketing internetowy przyjął zupełnie inny wymiar. Taki, w którym wygrywają firmy, wykorzystujące najbardziej skuteczne mechanizmy.

Gdy zamieszczamy reklamy Google w sieci wyszukiwania, mamy kilka opcji tego, gdzie mogą się one pokazać:

obok wyników wyszukiwania,

w innych witrynach usług Google np. Mapy, Zakupy i Grafika Google,

w witrynach partnerów Google w sieci wyszukiwania.

Co to jest Google Ads?

Google Ads (dawniej Google AdWords) to obecnie najbardziej efektywny internetowy system reklamowy. Google Ads jest odpowiedzialny za ponad 1/4 wszystkich reklam wyświetlających się na stronach internetowych. Google Ads daje możliwość zareklamowania się zarówno w wyszukiwarce Google (za pomocą m.in. linków sponsorowanych), jak i na różnych serwisach internetowych, które należą do sieci reklamowej Google. Jego siła i różnorodność umożliwiają skuteczne docieranie dokładnie tam, gdzie są Twoi klienci.

Formy reklamy Google Ads

W ramach Google Ads możemy tworzyć:

reklamy tekstowe,

banery statyczne oraz animowane,

reklamy lightbox,

reklamy elastyczne, które wizualnie dostosowują się do wyświetlanej strony.

Powyższe rodzaje komunikatów umożliwiają reklamę w wyszukiwarce Google, Youtube, Gmailu, aplikacjach mobilnych, znanych serwisach internetowych oraz Zakupach Google. Każdy z formatów ma swoje mocne strony: niski koszt przygotowania, jeśli chodzi o reklamy tekstowe czy możliwość zaprezentowania ciekawej historii lub wypowiedzi, gdy wybierzemy format wideo.

Zasięg reklamy Ads

Zasięgi reklamowe google ads umożliwiają określenie liczby potencjalnych klientów, która zobaczy Twoje reklamy w wybranym przez Ciebie rejonie Polski, Europy lub świata. Zasięg w Google Ads ograniczony jest wyłącznie przez szacunkową liczbą użytkowników usług Google na danym obszarze geograficznym. Możemy przeprowadzać kampanię w wybranym przez nas mieście lub skierować ją na całą Polskę. Wszystko zależy od specyfiki naszych działań. Przykładowo, właściciel sklepu internetowego może chcieć ograniczyć wysyłkę swoich produktów wyłącznie do granic Polski, nie ma więc sensu, aby kampanię google ads kierował również na klientów z Niemiec.

Jak może pomóc agencja Google Ads?

Agencje Google Ads przede wszystkim mają pomóc w prawidłowym przygotowaniu i potem przeprowadzeniu kampanii tak, by nie “przepalić” budżetu. Inwestycja, jaką mamy poczynić ma się przecież zwrócić, więc nie chcemy tracić funduszy, które wkładamy w nasze rozwiązania. Agencje Google Ads posiadają specjalistów, na co dzień zajmujących się tego typu reklamami. Doświadczenie tych osób oraz ich wiedza mają być gwarancją sukcesu.

Cennik obsługi kampanii Google Ads

Cena kampanii jest zawsze wstępnie określona przez narzędzia Google, jednak składa się na nią bardzo dużo różnych czynników. Najważniejsze z nich, to konkurencyjność danych działań (np. słów kluczowych), jak i współczynnik jakości. Na ten drugi jest aktualnie kładziony bardzo duży nacisk zarówno w szkoleniach Google oraz w trakcie zdobywania certyfikatów. W dużym uproszczeniu, ma on za zadanie zweryfikować, czy strona bądź reklama, którą chcemy pokazać w danym miejscu jest tematycznie związana z przekazywaną przez nas treścią. Uzależnione są od tego koszty jakie poniesiemy na przeprowadzenie naszej reklamy.

Koszty kampanii reklamowej

Koszty kampanii adwords uzależnione są od metody rozliczeń uwzględnionej w określonych działaniach. Google Ads jako narzędzie do promowania naszej strony jest w stanie dopasować się do naszych potrzeb. Dzięki czemu możemy rozliczać się na wiele sposobów min. za wykonany telefon, dokonaną interakcję na stronie lub za kliknięcie w link reklamowy. Program Google Ads umożliwia stały monitoring kosztów reklamy. To Ty decydujesz jaki budżet chcesz przeznaczyć na wyświetlanie reklam Twoim klientom.

Jakie działania podejmuje specjalista SEM?

Specjalista SEM to osoba bezpośrednio odpowiedzialna za tworzenie, prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych w Internecie. Do obowiązków osoby pracującej na tym stanowisku należy monitorowanie i przewidywanie trendów, analiza działań realizowanych przez konkurencję czy ewaluacja efektów zakończonych kampanii reklamowych. Specjalista SEM wykonuje zatem mnóstwo pracy analitycznej, która kładzie fundamenty pod projektowanie skutecznych kampanii w sieci. Rzecz jasna, osoba ta musi znać się na SEO, ale nie wymaga się od niej wiedzy prawdziwie eksperckiej, ta bowiem zarezerwowana jest dla pozycjonerów.

Formaty reklamy

Główne formaty reklamy Google Ads to:

linki sponsorowane to najpopularniejsza forma działań, gdzie rozliczamy się za kliknięcie, reklama dopasowuje się poprzez wybrane przez nas słowa kluczowe,

remarketing tj. reklama graficzna, która podąża za klientem odwiedzającym stronę lub strony o podobnej tematyce,

Merchant center (Zakupy Google) - rodzaj reklamy zakupowej, który automatycznie zaciąga z naszego sklepu produkty i pokazuje je w wynikach wyszukiwania. Jest to o tyle wygodne, że automatycznie zmienia się w związku z naszymi zmianami na sklepie internetowym. Oczywiście warunkiem koniecznym jest posiadanie sklepu internetowego.

m

Typy kampanii Ads

Wybór typu kampanii Google Ads powinien być oparty na Twoich celach reklamowych. Po ich ustaleniu, masz do wyboru poniższe typy kampani:

Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową: umożliwia dotarcie do użytkowników w momencie, gdy korzystają z wyszukiwarki Google i przeglądają strony w internecie.

Tylko sieć wyszukiwania: reklamy tego typu pojawiają się obok wyników wyszukiwania Google oraz w innych witrynach Google, w momencie, gdy internauci wpisują treści połączone ze słowami kluczowymi z reklam. Przykładowo, prowadzisz lokalny gabinet weterynaryjny. Kampania tylko w sieci wyszukiwania umożliwi dotarcie z reklamami tekstowymi do potencjalnych konsumentów w momencie, gdy wpiszą do Google hasło „mój pies się źle czuje”.

Tylko sieć reklamowa: dzięki sieci reklamowej Google docierasz do internautów przeglądających cenione przez nich strony, oglądających filmy na YouTube, czytających e-maile w Gmail lub korzystających ze smartfonów i tabletów.

Produktowa: ten typ kampanii skierowany jest do sprzedawców detalicznych.

Wideo: niezależne filmy lub nagrania w ramach strumieniowej transmisji, zarówno na YouTube, jak i w sieci reklamowej Google.

Aplikacje: możesz reklamować swoje aplikacje w usługach Google - wyszukiwarka, Google Play, YouTube czy sieć reklamowa Google.

Sposób naliczania kosztów za reklamy

Naliczanie kosztów za reklamy w Google Ads jest bardzo przejrzyste, a ich efekty pojawiają się wyjątkowo szybko. Co ważne, można bardzo precyzyjnie wybrać grupę docelową, a przeliczniki kosztów są jasne. Płatności naliczane są za kliknięcia w link z reklamą i przejście na Twoją stronę www (CPC - cost per click) lub za wyświetlenia reklamy w formie video przed filmem na YouTube (CPV - cost per view). Stawka CPC może wahać się w przeciągu dnia do 30 proc. w zależności od zainteresowania (tego jak często internauci klikają w linki reklamowe). Zalecany jest więc stały monitoring i optymalizacja kampani.

Wybór i optymalizacja słów kluczowych do kampanii

Słowa kluczowe do Kampanii Google Ads wybieramy w zależności prowadzonej działalności, natężenia konkurencji oraz kosztów za kliknięcie pojedynczego słowa. Proces dobierania słów jest bardzo istotny i złożony, więc należy go zlecić profesjonaliście, ponieważ decyduje on o tym, jacy klienci trafią do nas poprzez tą kampanię. Dobrze dobrane frazy kluczowe sprawią, że reklama trafi do odpowiedniego grono odbiorców, dzięki czemu będzie, najzwyczajniej w świecie, dobrze sprofilowana i skuteczna.

Co to jest planer słów kluczowych?

Jest to narzędzie do przygotowania kampani linków sponsorowanych, które pozwala nam na uzyskanie informacji odnośnie ilości wyszukiwań słów kluczowych oraz ich weryfikacji. Jest to także jedyne narzędzie, które udostępnia tego typu informacje. Bazują na nim wszystkie narzędzia do weryfikacji słów kluczowych, a o tym jak ważne jest właściwe wybranie fraz godzinami mogliby opowiadać nasi specjaliści SEO.

Mierzenie efektów reklam w Google

Jako narzędzie Google, które dostarcza firmie rocznie 97 proc. całkowitego dochodu wszystko jest w pełni mierzalne. Oprócz narzędzi, które znajdują się bezpośrednio przy kampanii Google Ads dodatkowo bardzo przydatnym rozwiązaniem jest Google Analytics. Jego prawidłowa konfiguracja z naszym serwisem pozwala nam zarówno mierzyć efekty, jak i sprawdzać skąd pochodzą nasi klienci. Z biegiem czasu zaś, jeszcze bardziej precyzyjnie przygotować wszelkie działania związane z tym kanałem sprzedaży.

Pozyskuj nowych klientów dzięki Google Ads!

Kampanie Google Ads, choć nakierowane są na generowanie sprzedaży, spełniają pewne funkcje zbliżone do pozycjonowania. Budują rozpoznawalność brandu i przyciągają nowych klientów do sklepów online oraz do witryn internetowych, na których nie jest prowadzona bezpośrednia sprzedaż. Gdy reklama Google Ads wyświetla się w wynikach wyszukiwania dotyczących określonych fraz kluczowych, internauci mogą ją kliknąć, po czym przeniosą się bezpośrednio do konkretnego e-commerce lub na daną stronę. Mogą tam dokonać zakupu poszukiwanej rzeczy lub usługi, ale także przejrzeć ofertę, która oceniona pozytywnie może zatrzymać ich na dłużej i zmotywować do częstych powrotów.