Klient jest jednym z liderów w sprzedaży pościeli, kołder, prześcieradeł oraz innych produktów z branży. Jest to polska firma będąca nie tylko sprzedawcą, ale również producentem oferowanych wyrobów. W czasach rosnącej konkurencyjności produktów importowanych klientowi zależało na zwiększeniu ruchu na stronie oraz wzmocnieniu rozpoznawalności marki wśród odbiorców końcowych. Ambicje te sprawiły, że nawiązana została współpraca z Profit Marketing.
Wzrost ruchu na stronie po 3 miesiącach: 20%
Wzrost ruchu na stronie po 12 miesiącach: 178%
Wzrost sprzedaży po 3 miesiącach: 13%
Wzrost sprzedaży po 12 miesiącach: 138%
Współpraca rozpoczęła się oficjalnie w kwietniu 2017 roku. Jej pierwszy etap polegał na poznaniu potrzeb klienta, zbadaniu jego pozycji rynkowej oraz analizie konkurencji. Na bazie wykonanej, szerokiej analizy, stworzyliśmy strategię, która miała zrealizować określone cele: zwiększyć ruch na stronie, sprzedaż oraz rozpoznawalność marki. W miarę postępów w realizacji działań pozycjonerskich, których elementami składowymi były prace optymalizacyjne oraz tworzenie wysokiej jakości tekstów, dopasowaliśmy strategię oraz rozbudowaliśmy cele. Systematycznie uszczegóławianie kampanii SEO pozwoliła nam tak prowadzić nasze działania, by klient stale zwiększał raz wypracowaną przewagę konkurencyjną.
Dobór fraz kluczowych został poprzedzony gruntowną analizą branży i oparty na danych pozyskanych zarówno ze strony internetowej klienta, jak i z badania konkurencji – działań, efektów, pozycji rynkowej określonych podmiotów. Wybraliśmy frazy kluczowe dla branży, takie jak:
oraz słowa opisujące najważniejsze produkty w asortymencie klienta, do których zaliczyć trzeba:
Pozycjonowanie oparte na liście fraz wspieraliśmy poprzez doposażenie witryny w rozbudowane zapytania, czyli frazy typu long tail. Strategia ta pozwoliła nam realizację założonych celów szybciej niż zakładała pierwotna wersja strategii, dlatego sprawnie dopasowaliśmy scenariusze pracy naszych specjalistów.
Klient przesłał nam pełne dane dostępowe do swojej strony, co pozwoliło nam na przeprowadzenie pełnej optymalizacji technicznej. Usunęliśmy duplikaty i nieaktywne oraz prowadzące donikąd linki. Wykonaliśmy ogrom pracy nad dopasowaniem struktury nagłówków do algorytmów Google, by każda podstrona funkcjonowała jako osobny byt, nie powielający informacji z innych sekcji serwisu. Działania prowadzone na stronie szły w parze z dbaniem o profil linków czy prowadzeniem komunikacji marketingowej różnymi kanałami, co sprawiło, że nie tylko zwiększeniu uległ ruch na stronie (i to jeszcze w I kwartale współpracy), ale marka klienta zyskała rozpoznawalność, co przełożyło się na wyższą sprzedaż.
Najważniejsze przeprowadzone działania:
Prowadzone działania, skupione na optymalizacji technicznej oraz rozbudowie warstwy contentowej na stronie WWW wraz ze wszystkimi aktywnościami zewnętrznymi, jak publikacje artykułów czy związana z nimi aktywność w innych kanałach komunikacyjnych doprowadziły do znacznych wzrostów widoczności na frazy w zestawieniach TOP 10 i TOP 50 w wyszukiwarce Google.
Na przestrzeni ponad 2 lat współpracy nasz klient odnotował wzrost widoczności na poziomie 812%. Bazową ilość 32 fraz kluczowych w kwietniu 2017 roku nasi specjaliści rozbudowali do 415 fraz w lipcu 2019 roku. Powyższe dane liczbowe najtrafniej pokazują skuteczność zespołu Profit Marketing w rozbudowanych kampaniach.
Wzrost widoczności i sprzedaży na poziomach 36% i 187% to wypadkowe wyższych pozycji najważniejszych dla klienta fraz kluczowych. Ich skuteczne wypozycjonowanie w Google przekłada się na wiele korzyści, o których pisaliśmy już wcześniej. Efekty, te podstawowe jak i rozbudowane, doskonale obrazowane są poprzez wzrosty pozycji fraz kluczowych, będących głównymi i najbardziej transparentnymi, a także miarodajnymi informacjami o skuteczność działań pozycjonerskich.
Fraza | Pozycja początkowa | Pozycja aktualnie |
pościele | 60 | 6 |
producent pościeli | 93 | 2 |
pościel bawełniana | 92 | 2 |
pościel z kory | 89 | 3 |
pościel z flaneli | 57 | 5 |
pościel z bawełny | 74 | 4 |
pościel sklep internetowy | 50 | 2 |
Rozpoczynaliśmy współpracę z Profit Marketing z pozycji firmy generującej przychód, ale niezbyt znanej na rynku. Po dwóch latach, nie tylko zostaliśmy jednym z liderów branży pościelowej, ale też zwiększyliśmy sprzedaż, a klienci znają już naszą markę.