Audyt social media
Wiele firm postanawia prowadzić content marketing na social media samodzielnie. Publikują teksty, posty, artykuły, zdjęcia. Czasami zapożyczają grafiki i content z innych miejsc lub inspirują się firmami konkurencyjnymi. W mediach społecznościowych jest tak, że użytkownicy reagują na pewne treści, komentują je, udostępniają dalej, a inne przewijają dalej. Są też pewne ruchy, które kompletnie nie wspierają wizerunku marki. Skuteczny audyt social media wskaże na mocne elementy oraz takie, które warto zmienić, żeby wzmacniać przekaz firmy.
Monitoring mediów społecznościowych
W social media ludzie rozmawiają na temat problemów, które może rozwiązać Twoja firma. Omawiają usługi wykonane przez firmy konkurencyjne lub przez Twoją. Nie każdy klient wie, gdzie są najlepsze miejsca do pozostawiania rekomendacji, więc robią to często w losowych mediach społecznościowych. Monitoring social media umożliwia kontrolę tego, co jest pisane na temat Twojej branży lub Twojej firmy. Umożliwia szybką reakcję na zapytania ofertowe, do których dotarcie w inny sposób byłoby niemożliwe.
Mierzenie social media
W działaniach w obszarze social media warto skupić się na dwóch najistotniejszych elementach: zasięgu oraz efekcie ostatecznym czyli np. sprzedaży. To właśnie warto mierzyć. Aby użytkownik został klientem, musi traktować naszą markę jako godną zaufania i taką, z którą ma jakąś relację. Budowanie relacji na Facebooku ma miejsce poprzez publikację treści – muszą się one potencjalnemu klientowi wyświetlać wielokrotnie, zanim zdecyduje się na skorzystanie z usług. Liczba fanów nie przekłada się bezpośrednio na skuteczność działań marketingowych. O wiele większe znaczenie ma KTO jest naszym fanem i czy są to osoby z naszej grupy docelowej.