Social media marketing

Social media, a w szczególności Facebook, to drugie po Google najbardziej oblegane przez Twoich klientów miejsce. Szukają tam nie tylko kontaktu z bliskimi i znajomości z nowymi osobami, ale również kontrahentów, pracodawców oraz firm, które rozwiążą ich codzienne problemy. Szukają fachowców, którzy zaoszczędzą ich czas, pomogą więcej zarabiać, zdejmą z nich ciężar codziennych obowiązków, których i tak mają już nadmiar.

Serwisy social media mają zarejestrowanych 3,484 mld użytkowników, a liczba ta ciągle rośnie. W Europie media społecznościowe oblega już 462,5 mln osób. Portalem, do którego loguje się najwięcej, bo aż 2,271 mld użytkowników, wciąż jest Facebook. Dlatego właśnie w tym miejscu koncentrujemy nasze działania i generujemy treści dla naszych klientów.

Istnienie zarówno w Google, jak i w social media to tworzenie sobie dwóch silnych źródeł klientów i najlepiej wydany budżet marketingowy. Social media marketing polega nie tylko na tworzeniu reklam, ale przede wszystkim na regularnych wpisach w miejscach, gdzie potencjalni klienci lubią spędzać wolny czas.

Firma, która zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest budowanie marki osobistej na Facebooku, wygrywa zlecenia. Media społecznościowe dają dzisiaj możliwość pokazywania swoich usług i produktów z ludzkiej, przyjaznej i wzbudzającej zaufanie strony. Pozwól nam się tym zająć.

Czym jest marketing w mediach społecznościowych?

Marketing w mediach społecznościowych polega w pierwszej kolejności na budowaniu wiarygodnego przekazu firmy, jako marki. Jest to publikowanie postów, które są spójne, dotyczą wyłącznie działalności, którą się zajmujemy, pokazują nas jako ekspertów. Portale społecznościowe, w których możemy w taki sposób pokazywać naszą firmę jest wiele, jednak do najwazniejszych graczy należą: Facebook, Youtube, twitter linkedin.

Potencjalni klienci rozproszeni są w wielu miejscach. Social media marketing to przede wszystkim określenie, gdzie może być ich najwięcej. Pomóc może w tym przygotowanie obrazu idealnego klienta i tego, jaką ma płeć, ile ma lat, czym się zajmuje, co sprawia mu radość, gdzie szuka rozwiązań na swoje problemy.

Aktywność użytkowników social media w Polsce

Media społecznościowe to doskonałe miejsce do poznawania nowych ludzi, utrzymywania relacji osób, które są od siebie oddalone, zapoznawanie się z tym co modne i na topie. Dla wielu ludzi jest to również źródło informacji o tym, co dzieje się na świecie oraz o jego zagrożeniach. Raport Digital in 2019 pokazuje, że social media regularnie odwiedza 47% Polaków. Przeciętnie nasi rodacy zakładają 7,3 kont w różnych miejscach: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Linked-In. 2 godziny i 16 minut to czas, jaki średnio dziennie spędzamy na mediach społecznościowych. To aż 1/3 całkowitego czasu przeznaczanego na przeglądanie wszystkich stron internetowych.

Dlaczego firmy potrzebują mediów społecznościowych?

Wielu klientów postrzega portale społecznościowe jako wiarygodne miejsce informacji, czy dana firma rzeczywiście istnieje. Czy pracują w niej prawdziwi ludzie, czy ma recenzje napisane przez realnych użytkowników. Wyszukiwarkę Facebooka traktują priorytetowo – jest ona dla nich ważniejsza niż wyszukiwarka Google. Lubią obserwować nowości sklepów, w których się zaopatrują i cieszą się, gdy dzieje się to przy okazji sprawdzania tego, co słychać u ich znajomych. Dlatego social marketing to dzisiaj realne źródło pozyskiwania zainteresowania firmami oraz markami.

Audyt social media

Wiele firm postanawia prowadzić content marketing na social media samodzielnie. Publikują teksty, posty, artykuły, zdjęcia. Czasami zapożyczają grafiki i content z innych miejsc lub inspirują się firmami konkurencyjnymi. W mediach społecznościowych jest tak, że użytkownicy reagują na pewne treści, komentują je, udostępniają dalej, a inne przewijają dalej. Są też pewne ruchy, które kompletnie nie wspierają wizerunku marki. Skuteczny audyt social media wskaże na mocne elementy oraz takie, które warto zmienić, żeby wzmacniać przekaz firmy.

Monitoring mediów społecznościowych

W social media ludzie rozmawiają na temat problemów, które może rozwiązać Twoja firma. Omawiają usługi wykonane przez firmy konkurencyjne lub przez Twoją. Nie każdy klient wie, gdzie są najlepsze miejsca do pozostawiania rekomendacji, więc robią to często w losowych mediach społecznościowych. Monitoring social media umożliwia kontrolę tego, co jest pisane na temat Twojej branży lub Twojej firmy. Umożliwia szybką reakcję na zapytania ofertowe, do których dotarcie w inny sposób byłoby niemożliwe.

Mierzenie social media

W działaniach w obszarze social media warto skupić się na dwóch najistotniejszych elementach: zasięgu oraz efekcie ostatecznym czyli np. sprzedaży. To właśnie warto mierzyć. Aby użytkownik został klientem, musi traktować naszą markę jako godną zaufania i taką, z którą ma jakąś relację. Budowanie relacji na Facebooku ma miejsce poprzez publikację treści – muszą się one potencjalnemu klientowi wyświetlać wielokrotnie, zanim zdecyduje się na skorzystanie z usług. Liczba fanów nie przekłada się bezpośrednio na skuteczność działań marketingowych. O wiele większe znaczenie ma KTO jest naszym fanem i czy są to osoby z naszej grupy docelowej.

Popularne portale społecznościowe

Facebook, Youtube, Instagram, Twitter czy LinkedIn to portale, na które loguje się najwięcej użytkowników. Ludzie szukają tam relacji, inspiracji, wiedzy, odpowiedzi na pytania, firm i produktów. Chcą skorzystać z usług kogoś, kto jest przetestowany, sprawdzony i godny polecenia. Często korzystają z rekomendacji znajomych. Te popularne portale społecznościowe zostają regularnie wykorzystywane przez ogromne firmy i małe marki do tego, aby budować grono oddanych konsumentów.

Facebook marketing

Marketing na Facebooku oznacza dwa ważne elementy. Pierwszym z nich jest regularne publikowanie postów organicznych (niekomercyjnych), a drugim tworzenie wpisów sponsorowanych (komercyjnych). Często wykorzystywaną strategią marek jest najpierw publikacja wpisu organicznego po to, aby sprawdzić, jakie wywołuje reakcje wśród fanów strony firmy. Jakiś czas później wykorzystanie go jako wpisu sponsorowanego po to, aby dotrzeć do większej liczby użytkowników i zainteresować swoją firmą lub ofertą.

Twitter - dla użytkowników gotowych do działania

W Polsce do Twittera loguje się ponad 2,5 mln internautów, a liczba rejestrowanych profili stale rośnie. Wyróżnikiem Twittera jest to, że jest to miejsce dla osób gotowych do działania. Krótkie zdania, które nie mogą przekroczyć 280 znaków powodują streszczenie komunikatu marki do minimum. Na Twitterze wszystko szybko się zmienia, łącznie z pojawianiem nowych treści. Ponad połowa użytkowników Twittera śledzi tam swoje ulubione marki. 1 z 3 osób dokonuje zakupu. Warto więc, oprócz działań marketingowych, pielęgnować swoją codzienną obecność w tym medium społecznościowym.

Google moja firma to kompleksowe rozwiązanie dla firm

Google Moja Firma to doskonałe darmowe narzędzie do tego, aby klienci ulokowani blisko Twojej firmy trafili właśnie na nią w pierwszej kolejności. Uzupełniając w niej dane, takie jak adres siedziby firmy, godziny otwarcia, numer telefonu, torujesz do niej drogę lokalnym klientom z Google. Trafią oni do Ciebie z wyszukiwarki Google oraz z Map Google, wpisując nazwę Twoich usług w opcji “w pobliżu”. Z badań wynika, że firmy, które mają uzupełnione i zatwierdzone dane w Google Moja Firma, są postrzegane przez potencjalnych klientów jako jako godne zaufania.

Instagram - wizualna strona social media

Ponad 25 milionów firm używa Instagrama do biznesu i ponad 200 milionów użytkowników odwiedza co najmniej jeden biznesowy profil każdego dnia. Facebook koncentruje się na pokazywaniu treści znajomych i rodziny, natomiast Instagram stał się nowym domem dla marek, gdzie ma miejsce bardzo duże zaangażowanie, a followersi są lojalni. Dzięki temu Instagram umożliwia osiąganie prawdziwych celów biznesowych. Instagram to wizualna strona social media - idealna dla firm, które oferują piękne produkty lub marek osobistych.

LinkedIn

19 mln firm ma profile na LinkedIn. Wykorzystują ten portal do budowania świadomości marki oraz tworzenia wizerunku lidera w branży. Marki angażują się również w employer branding, dzielą się angażującą treścią, pozyskując wysokiej jakości leady. Każdy obserwator firmy może na bieżąco śledzić firmową komunikację, lajkować ją, komentować oraz udostępniać.

YouTube - promocja przez wideo

Coraz więcej osób w Polsce wybiera YouTube w celu szukania rozwiązań na swoje problemy, instrukcji, jak coś zrobić oraz firm z najróżniejszych branż. Commercial marketing jest tam bardzo skuteczny, ponieważ coraz więcej internautów ogląda video lub słucha audiobooków i podcastów, zamiast czytania tekstów. Strony internetowe (szczególnie produktowe), które zawierają nagrania z YouTube, mają większe szanse na konwersję. YouTube jest na drugim miejscu na świecie najczęściej odwiedzanych social media.

Pomagamy wybrać skuteczne rozwiązania w social media

W social media marketingu najważniejsze są 2 elementy. Pierwszy z nich to wiedza na temat tego, które z mediów społecznościowych jest najchętniej odwiedzane przez naszą grupę docelową. Drugie, to konsekwentne i regularne publikowanie tam treści. Marketing social wcale nie musi oznaczać obecności marki na wszystkich istniejących mediach społecznościowych. Koncentracja na jednym lub dwóch umożliwia szybsze osiągnięcie celów marketingowych. Po wykonaniu audytu pomożemy wybrać najlepsze media społecznościowe do promowania Państwa firmy.